Alla inlägg under november 2008

Av Johan Lövgren - 29 november 2008 10:14

Det man såg på TV4:s Idol i går kväll... 13-16 åriga tjejer som hyperventilerar över en falsksjungande 16-åring från östergötland...


Jag fattar inte !


Fjellborg i Aftonbladet gör som vanligt ett klokt inlägg i frågan. Kan bara hålla med. Hon verkar skämmas å alla kvinnors vägnar...Martin Söderströms funderingar ställer jag mig också bakom.


Jag hävdade att man dock ser samma sak under Ladies night. Min fru hävdade då att ingen minsanna svimmade unde Ladies night... Enda skillnaden? Hur många hyperventilerade egentligen när Stormare visade klockspelet i Globen???


Jag fattar inte !

Av Johan Lövgren - 26 november 2008 17:46


Jag har bara en kommentar till detta: Fy fan !

Av Johan Lövgren - 24 november 2008 20:52

Spana in den här artikeln...


Den försöker förklara hur de varma vintrarna har gjort att priset på fjärrvärme nu ska HÖJAS !!!


Vi fick dessutom ett meddelande om att man inom tre veckor kunde begära förhandling med ENA energi, om vi inte var nöjda med höjningen.. Konkurrrenslagen sade dock att vi inte kunde få ett annat avtal eftersom vi då skulle anses vara särbehandlade... bah...?


Dessutom:


För ett år sedan blev vi kontaktade av ENA energi, som tyckte att vi förbrukade för lite fjärrvärme. Det måste vara fel på mätaren tyckte de, och bytte helt enkelt ut den.. i tron att den nya skulle visa att vi faktiskt förbrukade mer.


Nu visade den att vi hade haft rätt förbrukning hela tiden... ha ha... 500 spänn tillbaka för det vi betalat för mycket...


Detta företag har ett väldigt underligt agerande som saknar motstycke.. Nån som kan förklara? Nån som varit med om liknande?

Av Johan Lövgren - 21 november 2008 08:47

Till våren är det möjligt att komma in på läkarlinjen, trots att man inte har högsta betyg eller högsta poäng på högskoleprovet... Jag vill att min läkare ska ha full pott!


Kraven för att bli brandman i storstäderna ska sänkas så att fler kvinnor klarar proven.... ! ! ! ... Jag blir förbannad! Jag skiter fullständigt i om en man eller kvinna räddar mig ur en brand. Hon/han ska banne mig har klarat de hårda krav som är uppsatta. En inkvoterad brandman är droppen som får jämställdhetsbägaren att rinna över... BIG TIME !!!

Av Johan Lövgren - 21 november 2008 08:41

Sören Carlsson Sanz, vårdchef på Södersjukhusets akutmottagning, vill att krogarna i Stockholm aka gå över till plastglas, eftersom många misshandlas med glas och avslagna flaskor på krogen...


Är det inte det som finns i glasen som är problemet?


Att vissa människor inte kan hantera alkohol?


Att vissa måste slå nån på käften för att känna att det varit en lyckad kväll?


Att byta till plastglas vore att säga: vi räknar med att ni kommer att kasta glas i kväll...


Av Johan Lövgren - 18 november 2008 20:43


I förortsföreningen Solna AIK håller man, enligt sin egen policy, etik och moral högt...... På papperet


I verkligheten värvade man en spelare som redan då var dömd för olovlig körning och kvinnomisshandel. Under sin tid i Solna AIK ertappades han på nytt i sin bil med 1,76 promille alkohol i blodet. på en normal arbetsplats är sådant skäl för uppsägning... Inom Solna AIK gick man ut och stöttade spelaren, men tog ej avstånd från hans handlingar. Domen blev 80.000 i dagsböter,,, Horribelt, med tanke på de tidigare domarna som borde vara till hans nackdel!?


I samma verklighet värvar nu, idag, samma förening en holländsk spelare som är dömd för rattfylleri....... ett kriterium för att få kontrakt?


I samma verklighet, i samma förortsförening, arbetade en tränare med svarta skinnhandskar, överrock och glasögon... Han höll också den etiska fanan högt för 3 år sedan, när han INTE ville fördöma de supportrar som tagit sig in med våld på ullevi och där sparkat/slagit ner oskyldiga motståndarsupportrar...


Lycka är att vara Djurgårdare...

Av Johan Lövgren - 17 november 2008 20:42

Jag har sedan innebandyn började hävda att det var en seriös idrott, hävdat det motsattta... Att det var/är en sysselsättning för föredetta hockeyspelare som inte orkade träna... Att den alltjämt är bäst och roligast 3 mot 3 i en liten gymnastikhall med ribbstolar...


I dagarna har den definitiva dödsstöten kommit: Henke Larsson ska spela med ett elitserielag i Helsingborg.


Hur kan en fotbollsspelare gå rätt in i ett elitlag?


Kan bara hända i innebandy...

Av Johan Lövgren - 16 november 2008 12:25

Sverige är i gungning!... Rosing snor Gynnings ex-boyfriend.


Är det inte lite gulligt när intelligensreserven Bingo Rimér sms.ar Gynning för att tjalla, att Kosing och denne Kleerup höll handen...?


Jag ligger sömnlös om nätterna, grubblande på vem det är mest synd om. Gynning som ser sin ex-boyfriend hand i hand med en konkurrent till titeln årets blondin... Eller är det mest synd om Rosing, som vill vara lika snygg som Gynning???...


Svaret jag kommit fram till är: Det är mest synd om A. Kleerup !


Utanför mitt fönster just nu: Snön faller !

Ovido - Quiz & Flashcards